Dunia Saya 〰 Jahitan

Monday, February 6, 2017

Entri Terakhir - Kelas Penulisan

Teks dan foto - nelly sofni azmi


Assalamualaikum....

Akhirnya tiba ke garisan penamat entri terakhir saya yang ke 44 dalam kelas Asas Penulisan kelolaan Puan Masayu Ahmad. 

44 je? Mudah je tu. Hahaha.....nampak mudah tapi jujurnya jika banyak yang kita sudah tinggalkan dibelakang memang jauh dari mudah 😅
Dan saya sendiri kalah, cuma rasa bangga pada diri sendiri sebab berjaya menamatkan secepat mungkin.

Di dalam kesibukan menyiapkan tempahan pelanggan, berada di booth jualan, menguruskan urusan harian rumahtangga, berlari-lari di antara setiap masa yang ada 24jam itu, jujurnya sangat mencabar.

Dahulu sudah ada beberapa blog, namun itu kisah hampir seusia anak saya, jauh tertinggal. Malahan kata kunci dan email pun tak pasti apa dalam ingatan. Sekarang cuba menulis semula untuk dijadikan entri diari kehidupan buat tatapan generasi sendiri. Harapnya kali ini istiqamah dalam menulis 😊


Alhamdulillah dengan pecutan dan rangsangan dari rakan-rakan sepenulisan serta cikgu, saya berjaya menghabiskan tugasan walau terlewat sedikit dari tarikh akhir 😅😅

Di dalam kelas ini saya belajar beberapa perkara tentang penulisan. Yang paling banyak berubah adalah cara saya menulis dengan mencuba sedaya upaya tidak menggunakan perkataan yang dipendekkan seperti yang menjadi YG.

Pada saya ia mengajar kita untuk menyantuni dan menghormati bahasa ibunda Malaysia yang tercinta. Selain dari itu kelas ini menjadikan saya sentiasa memerhati keadaan sekeliling untuk dijadikan bahan cerita.

Jauh lagi dari sempurna namun saya harap dapat sokongan dan teguran membina dari rakan-rakan blogger yang lain ❤

Jangan berhenti menulis 😊



No comments:

Post a Comment