Dunia Saya 〰 Jahitan

Wednesday, January 18, 2017

Bekejar antara masa - anda tidak keseorangan

Teks - nelly sofni azmi
Foto - sumber google
Email - nellysofniazmi@gmail.com







Siapa bekerja macam ni? Berlari di antara masa kejar jem di jalan raya, tak sempat sarapan pagi, tak sempat nak urus anak-anak dan semuanya? Sedihkan?
Jangan risau sebab anda tidak keseorangan.

Ramai lagi antara kita yang begini. Masih bergelut dengan masa yang cuma 24jam. Eh cuma hihi.....

Tak salah pun makan dalam kereta tapi wajib meletakkan keselamatan diri paling utama di waktu pemanduan. Anda hebat!

Semua ada sama rata masa. 24jam. 

Cara terbaik untuk menangani keadaan ini dari berlaku setiap hari adalah dengan mengurus masa kita dengan lebih baik. Tidak perlu sempurna sebab pasti akan ada bad day, shining day bla bla bla kannnn ??

Cukuplah kita mampu menjadi sebaik yang boleh. Jangan rasa tertekan yang melampau, ia membahayakan kesihatan. 

Tekanan hanya akan mengundang marah, geram, sakit dan perspektif negatif dalam jiwa. Tak elok kan? Kena perlahan-lahan lepaskan rasa itu dengan cara yang betul.

Selalunya cara saya tangani tekanan adalah dengan buat sesuatu yang saya suka. Saya suka menjahit, jadi saya akan jahit untuk diri sendiri bila stress. Jahit apa saja.
Tak kisah apa saja cara tangani tekanan janji bukan perkara yang mengancam nyawa la hihi....

Terapi 'window shopping' pun molek sangat untuk ibu-ibu macam saya haha...


Ambil donut dan makan :)
Jangan stress ya.

No comments:

Post a Comment