Dunia Saya 〰 Jahitan

Sunday, January 29, 2017

Orang Cuti Kita Niaga

Teks dan foto - nelly sofni azmi
Email - nellysofniazmi@gmail.com


Assalamualaikum semua....

Selamat bercuti ⛱🏜

Walaupun di hari cuti perayaan seperti Chinese New Year, saya tetap tidak bercuti seperti kebanyakkan orang lain. Rutin saya masih biasa berada di kiosk dan berniaga setiap sabtu dan ahad di Amcorp Mall, Petaling Jaya tanpa mengira cuti selain Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha.

Ini adalah kerana kebiasaannya pasa hari cutilah kami para peniaga boleh meraih jualan lebih dari biasa. Ramai yang akan keluar berjalan-jalan pada hari begini. 


Kiosk Handmadehaus di Amcorp Mall, PJ


Saya jarang bercuti jika tiada keperluan kerana sangat suka berniaga dan berjumpa dengan pelanggan secara berdepan. Kepuasannya berbeza dengan menjual di alam maya 😊

Saya yakin ramai peniaga seperti ini kan 😊

Namun ini tak beerti saya tak boleh meluangkan masa dengan keluarga kerana anak saya juga akan turut bersama saya di sini. Saya selalu menggalakkan anak cara-cara berniaga dan setakat ini dia sudah boleh diharap untuk berurusan jual beli tanpa kehadiran saya di sebelah 😊

Ini juga salah satu ilmu yang tidak ada di sekolah rendah atau menengah. Mendidik sambil berniaga 👍

Jom datang ke kiosk kami ❤❤

No comments:

Post a Comment